TOYOTA ФИНАНС

Mojster Morizo je v sklopu relija po Belgiji preizkusil GR Yaris na vodikov pogon


V sklopu relija serije WRC po Belgiji, ki se je letos odvijal v okolici mesteca Ypres, se je zgodila tudi izjemno zanimiva testna vožnja. Pri Toyota Motor Corporation so namreč opravili preizkus z GR Yaris H2. Gre za različico modela GR Yaris, ki je opremljen s posebnim motorjem na vodikov pogon. To je bilo sploh prvič, da so se vodilni možje korporacije Toyota odločili za preizkus vozila na vodikov pogon izven japonskih cest, saj je sicer še v razvojni fazi.

A to še zdaleč ni bila edina zanimiovst. Za volanom nabritega GR Yaris H2 je sedel predsednik korporacije Toyota Akio Toyoda, ki je tudi sam strastni dirkač ter mojstrski voznik in je v dirkaških krogih znan po svojem vzdevku Morizo. V vlogi njegovega sovoznika je nastopil legendarni finski dirkač Juha Kankkunen, sicer štirikratni svetovni prvak serije WRC, ki si je enega izmed svojih naslovov privozil tudi z ikonično Toyoto Celico. Kankkunen je imel sicer ostale dni relija vlogo voznika zmogljivega GR Yaris H2.

GR Yaris H2 se je na posebni etapi predstavil kot testno vozilo na drugi dan relija. 15-kilometrska hitrostna preizkušnja se je odvijala po izjemno ozkih podeželjskih cestah, ki so potekale skozi številna naselja. To je bila zahtevna preizkušnja tudi za profesionalne dirkače. GR Yaris H2 je služil kot testni avto in je vozil pred varnostnim avtomobilom.

Čeprav Morizo še nikoli ni vozil po teh cestah, niti jih ni imel možnosti natančno pregledati, se je tudi s pomočjo natančnih Kankkunenovih navodil odlično spopadel z izjemno in nenehno spreminjajočimi se cestnimi pogoji. Na koncu je svojo nalogo na vsesplošno navdušenje opravil z odliko.



Akio Toyota, oziroma dirkač Morizo, je takole strnil svoje vtise:

“Hvaležen sem Juhi, da mi je dovolil voziti. Odlično me je usmerjal, zaradi česar sem se vseskozi počutil udobno in samozavestno. Pogoji so bili zahtevni. Ne samo, da so bile ceste mokre in spolzke, ampak tudi izjemno ozke. Vseskozi se mi je zdelo, da se vozna površina nenehno spreminja. Na nek način po podobnih cestah poteka tudi reli serije WRC na Japonskem. Na prizorišče smo pripeljali tudi Toyoto Mirai (električno vozilo na gorivne celice), s katero smo prikazali nove možnosti zunanjega napajanja. Zato verjamem, da smo skupaj z vožnjo z GR Yaris H2, ki ga poganja motor na vodik, lahko v Evropi izpostavili potencial vodika kot energenta za doseganje ogljične nevtralnosti.”

Juha Kankkunen pa je dodal:

“Akiova vožnja je bila odlična. Hkrati vodikov motor zagotavlja soliden navor, zaradi česar se bistveno ne razlikuje od bencinskega motorja. Prepričan sem, da bodo brezemisijski motorji na vodik postali ena od možnosti za doseganje ogljične nevtralnosti, ne le v svetu avtomoto športa, ampak tudi v svetu vsakdanjih avtomobilov.”</p